Nacht der Medien
Wednesday, 23 October 2024, ab 20:00 Uhr
BMW Welt in München
The MEDIENTAGE MÜNCHEN social event
Networking and celebrating with decision-makers from the media & communications industry, representatives of media policy, media regulation and media law. Be part of this exclusive evening of the media industry, where you can combine networking with fun!
Find here all information on how you can present your company at the Nacht der Medien.
Access with Speaker Ticket, Conference Premium Ticket or Ticket for the Nacht der Medien.
Nacht der Medien Hosts
Die Bayerische Landeszentrale für neue Medien – kurz BLM – ist als eine von 14 Landesmedienanstalten in Deutschland zuständig für die Aufsicht und Organisation der privaten Radio- und Fernsehprogramme in Bayern. Außerdem beaufsichtigt sie Internetangebote mit Sitz in Bayern, sogenannte Telemedien. Auch für Medienplattformen, Benutzeroberflächen und Medienintermediäre wie zum Beispiel Prime Video, Twitch, Twitter und Yahoo ist die BLM zuständig. Seit April 2022 überprüft die BLM auch Verstöße gegen die Impressumspflicht gemäß Medienstaatsvertrag (MStV) und Telemediengesetz (TMG). Unsere Aufgabenbereiche:
Bayerische Medien Technik GmbH (bmt) was founded in 1994 as a subsidiary of the Bavarian Regulatory Authority for New Media (BLM) and Bayerischer Rundfunk (BR). Its work focuses on software development (apps, HbbTV, DVB-I, TPEG products) and services (TV playout, FM transmitter network operation, frequency measurements) for private radio and television companies in Bavaria. Through a large number of projects in the distribution of audio and video for all partners of the dual broadcasting system, bmt has built up extensive expertise in the digital media sector. At the Local Broadcasting Days 2024, bmt will provide information about broadcasting services, products and current projects, such as the DVB-I pilot in Germany.
Google's mission is to organize the world's information and make it universally accessible and useful. Making AI helpful for everyone is the most profound way to advance this mission. Google approaches this in a bold and responsible way, working together with others. With products like Search, Maps, Gmail, Chrome, Gemini, the Pixel smartphones and watches or platforms such as YouTube, Google plays a meaningful role in the daily lives of billions of people. Google has been operating in Germany since 2001 and now employs more than 2,500 people at its four locations in Hamburg, Berlin, Munich and Frankfurt. Together with local partners, Google Germany is working on numerous digitalization projects, for example in the areas of education, retail, infrastructure, sustainability or data protection. At the Google Safety Engineering Center (GSEC) in Munich, Google builds products and features that are secure by default and private by design. And with communication solutions, a Cloud Data Center near Frankfurt and two cloud regions with a focus on increased efficiency and sustainability, Google supports companies in Germany in their digital transformation process. Google is a subsidiary of Alphabet Inc.
Paramount ist ein führendes globales Medien-, Streaming- und Entertainmentunternehmen, das Premium-Inhalte und -Erlebnisse für ein weltweites Publikum kreiert. Zum Markenportfolio des Unternehmens gehören unter anderem CBS, Showtime Networks, Paramount Pictures, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, BET, Paramount+ und Pluto TV. Mit seinen ikonischen Studios, innovativen Streaming-Angeboten, digitalen Bewegtbildprodukten und den linearen TV-Angeboten erreicht Paramount in Deutschland, Österreich und der Schweiz mehr als 40 Millionen Haushalte.
17:30 SAT.1 BAYERN ist das Regional-Magazin für Bayern in SAT.1. Wir berichten Montag bis Freitag um 17:30 Uhr, samstags ab 17:00 Uhr, aus Bayern. Nachrichten, Hintergründe, Politik, Service-Reportagen gehören genauso zu unserem Programm, wie die Menschen in Bayern mit guter Unterhaltung in den Feierabend zu bringen. Auf allen Kanälen: TV, Online, Social und Smart TV. Alles, was Bayern bewegt in 17:30 SAT.1 BAYERN.
Seit mehr als 40 Jahren bietet STUDIO GONG als landesweiter Vermarkter von Hörfunkangeboten eine modulare Angebotsstruktur mit über 100 Radiosendern. Diese ermöglicht eine zielgenaue Durchführung von Werbekampagnen. Neben der zentralen UKW-Vermarktung im Broadcastsegment, ist es unser Ziel, dem Markt möglichst das gesamte werbliche, analoge und digitale Inventar der Radiosender zur Verfügung zu stellen. Dazu zählen u.a. UKW, DAB+, Online-Audio sowie Sonderwerbeformen und crossmediale Angebote. Durch die vielseitigen Verbreitungswege können so Zielgruppen im Auto, im Büro oder während ihrer Freizeitaktivitäten erreicht werden – denn Radio ist der Tagesbegleiter Nr. 1.
TiVo makes it easy for people to find, watch and enjoy what they love, on their terms. We serve up the best movies, shows, sports and videos from across live TV, on-demand, streaming services and countless apps – so there’s less searching and more watching in one integrated experience from any screen.
XPLR: MEDIA in Bavaria ist eine Initiative für den Medienstandort Bayern. Unsere Mission: Wir zeigen dir Menschen, die die Medienwelt von morgen gestalten, informieren dich über relevante Trends und Entwicklungen in der Branche und entdecken für dich die angesagtesten Medienevents aus Bayern.